LADA 2105 (раніше позначався ВАЗ-2105 «Жигулі» [1]), «п'ятірка» - радянський і російський задньопривідний автомобіль III групи малого класу з кузовом типу седан. Розроблено на Волзькому автомобільному заводі. Дрібносерійне виробництво розпочато в жовтні 1979, повномасштабне виробництво розгорнуто в січні 1980 року і тривало до 30 грудня 2010 рік]] а. Самий тривалий час випускався автомобіль сімейства «Жигулі» (31 рік з 1979 по 2010 роки). На експорт ВАЗ-2105 йшов під назвами Lada 1300, Lada Saloon, Lada Nova, Lada Riva.
Історія
Модель ВАЗ-2105 стала родоначальницею другого покоління вазовской «класики», і розроблялася шляхом серйозної модернізації раніше випущених моделей в рамках «другого» покоління задньопривідних автомобілів ВАЗа як заміна первістка ВАЗ-2101 «Жигулі», в свою чергу створеного на базі Fiat 124, переможця конкурсу «Європейський автомобіль 1967 року». При повному збереженні каркаса і технології виготовлення кузова, його зовнішні панелі помітно змінилися, надавши модні в той момент «незграбні» форми. Хромовані декоративні деталі поступилися місцем матовим чорним, зробленим із пластику або пофарбованого металу. Алюмінієві бампери з гумовим буфером проектувалися з розрахунком на установку гідравлічних демпферів за американськими стандартами безпеки.
Перші дослідно-промислові партії ВАЗ-2105 були зроблені в кінці 1979 року, а повномасштабне виробництво почалося з 25 січня 1980 року. В серпня 1983 року автомобілю було присвоєно Державний знак якості СРСР. На базі моделі 2105 пізніше були освоєні «люксовий» седан ВАЗ-2107 (1981 рік) і універсал ВАЗ-2104 (1984 рік). З 1995 до 2006 року з використанням вузлів і агрегатів ВАЗ (LADA) -2105 дрібносерійне проводився пікап (фургон) ВІС-2345. З 2005 року, в рамках запровадження ВАТ «АвтоВАЗ» нової системи найменувань своєї продукції автомобіль став продаватися і на внутрішньому ринку як LADA 2105 [5].
В останньому для «п'ятірки» 2010 році в серійне виробництво на АвтоВАЗі залишалася модифікація LADA 21054-30-011 [6] з двигуном ВАЗ-21067 з розподіленим уприскуванням, що відповідає екологічному класу Євро-3. Модифікація LADA 21054-30-011, що відрізняється забарвленням кузова в колір "металік" була введена в січні 2010 року через закриття складальної лінії «класики» і перенесення виробництва седанів LADA 2105/2107 на одну лінію з Lada Samara
У Росії в 2000-і роки стабільний попит на «класику» зберігався через низьку роздрібної ціни даних вітчизняних автомобілів. Так, після припинення в листопаді 2008 року випуску мікролітражки «Ока» СеАЗ-11116 седан LADA 2105 став найдешевшим легковим автомобілем на російському ринку, а на початок дії програми утилізації з урахуванням компенсаційного сертифіката на 50000 рублів його ціна склала всього 99000 рублів, однак, на січень 2011 року - вже 199900 рублів (за даними з сайту автоваза). Попит на «п'ятірку» після спаду в кризовому 2009 році підхльоснула саме програма утилізації, в рамках якої найбільш затребуваними ринком виявилися якраз традиційні «класичні» моделі АвтоВАЗу. Саме в цьому аспекті програма покликана збільшити попит на автомобільному ринку в цілому і на продукцію АвтоВАЗу зокрема, зі своїм завданням впоралася, але щоб не втрачати фактичну прибуток АвтоВАЗ до початку 2011 року скорегував вгору ціну на свою продукцію, приблизно на вартість сертифіката
У 2010 році ВАЗ припинив випуск LADA-2105, оскільки з класичного сімейства попит на «п'ятірку» становив лише 23%. Останній екземпляр кольору «мускари» зійшов з конвеєра 30 грудня 2010 року. Планувалося продовжити випуск на ІжАвто, але потім від цієї ідеї відмовилися, так як уніфікація з ВАЗ-2107 була настільки сильна, що вигідніше стало випускати одну модель. Спочатку, 26 серпня 2010 АвтоВАЗ оголосив про перенесення виробництва (включаючи штампування, зварювання і фарбування кузовів) автомобілів Lada п'ятої і сьомої моделей на ВАТ «ІжАвто» (г. Ижевск) [9], але 30 грудня 2010 з вазовского конвеєра зійшов останній екземпляр LADA 2105. Припинення виробництва «п'ятірки» АвтоВАЗ пояснив низьким попитом саме на цю модель з усього класичного сімейства (23%) [10]. У 2011-2012 рр. у виробництві залишилися лише LADA 2107 і LADA 2104.
Технічні характеристики
Масово-габаритні
Довжина: 4128 мм
Ширина: 1620 мм
Висота: 1446 мм
Кліренс: 170 мм
Колісна база: 2424 мм
Колія задня 1321 мм
Колія передня: 1365 мм
Маса: 995 кг
Немає коментарів:
Дописати коментар