ВАЗ-2101 («Жигулі», «Копійка») — легковий автомобіль з кузовом чотиридверний седан. Перша модель, випущена Волзьким автомобільним заводом. Роки випуску 1970—1984. Коштував 5 600 крб.
Істрія . В середині 60-х СРСР гостро потребував сучасного «народного» автомобіля, який би задовольняв запити широких верств населення. Створити таку машину у короткі термінирадянський автопром не міг — у заводів не було перспективних розробок, готових стати на конвеєр. Єдиним виходом з положення була купівля ліцензії на виробництво іноземної моделі. Це рішення і було прийнято.
Влітку 1965 року до Москви приїхав президент «ФІАТ» професор Вітторіо Валлетта. За результатами перемовин між фірмою «ФІАТ» і Держкомітетом СРСР з питань науки і техніки було підписано попередню угоду про співпрацю. Трохи менше ніж за рік— 4 травня 1966 року— у Турині було підписано протокол про співпрацю фірми «ФІАТ» з Міністерством автомобільної промисловості СРСР. Одночасно готувалася і фінансова угода, згідно з якою італійський державний кредитний банк IMI (Instituto Mobilare Italiano) повинен був надати радянському Внешторгбанку цільовий кредит на закупівлю необхідного устаткування та інших витрат.
Будівництво заводу почалося у 1967 році. Рада Міністрів СРСР призначила заступника міністра автомобільної промисловості Полякова В. Н. генеральним директором заводу, що будувався, а головним конструктором ВАЗу В.С. Соловйова. Перша черга, розрахована на випуск 220 тис. автомашин щороку, почала діяти у 1970 році, а за декілька років загальна потужність заводу склала понад 640 тис. автомобілів щорік.
19 квітня 1970 року перша «копійка» зійшла з його конвейєра. Щоправда, масове виробництво автомобілів почалося лише у вересні. Усього того року було зібрано 21000 ВАЗ-2101. Автомобіль отримав торгову назву «Жигулі». З комерційної точки зору воно виявилося не ідеальним — для ряду іноземних мов було немилозвучним (нагадувало "жиголо", тобто "альфонс"). Експортний варіант ВАЗ-2101 назвали «Лада»
ВАЗ-2101 | |
Виробник | Волжський автомобільний завод |
---|---|
Також називається | "Копійка" Lada 1200 |
Роки виробництва | 1970—1988 |
Місце виробництва | Тольятті, СРСР |
Наступник(и) | ВАЗ-2105 |
Клас | Клас B |
Стиль кузова | 4-дверний седан |
Компонування | FR |
Двигун(и) | ВАЗ-2101 |
Коробка передач | 4-ступінчаста механічна |
Колісна база | 2424 мм |
Довжина | 4073 мм |
Ширина | 1611 мм |
Висота | 1440 мм |
Кліренс | 170 мм |
Передня колія | 1349 мм |
Задня колія | 1305 мм |
Вага | 955 кг |
Найвища швидкість | 142 км/год |
Вмістимість баку | 39 л |
Немає коментарів:
Дописати коментар